ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چرخه عمر

چرخه عمر شرکت:

1-     Forming : نظارت چشمی

2-     Storming : تفویضی (شکل گیری تضادها: مسئولیت ها Assigned شده هستند)

3-     Norming : عادی سازی  ̴̴  نظام مند

4-     Performing : همه چیز طبق اصول انجام می شود،هر کسی وظیفه خود را می داند.

 

 

چرخه عمر محصول:

محصول یک موجود زنده با شاخصه های میزان فروش است.

1-      معرفی (پیشگام - Pioneer):  ویژگی ها: اندازه بازار مصرفی کوچک ، تعداد رقبا کم ، میزان فروش کم ، رشد فروش کم ، فاصله بین معرفی محصول جدید (NPT) تا ورود محصول جدید (NPL) به بازار را شکاف (Chasm) گویند.(محصول خود را با پرستیژ به بازار معرفی کنید)

2-     رشد(پیشرو):  در این مرحله نرخ فروش بصورت تصاعدی زیاد می شود، مشتری ها افزایش می یابند و رقبا شما را به عنوان زیر پله نمی شناسند.(ایده های جدید باعث حفظ مرحله رشد است، کوکاکولا هنوز در مرحله رشد است)

3-     بلوغ (Maturity):  رقبا حد اکثرند ، اندازه بازار به رشد حداکثری است و هر کس می رسد می خواهد جای شما را بگیرد.(نباید بگذاریم شرکت به این مرحله برسد)

4-     افول (Dead Line) :  هر کس یک تکه از شرکت را می خواهد بکند.



  • ۹۴/۰۶/۱۴
  • سیدجواد گل چهره

چرخه عمر شرکت

چرخه عمر محصول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی