ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ماتریس استراتژی ورود به بازار بر اساس آمیخته بازاریابی:

در اینجا قیمت و تبلیغات داریم. بین قیمت و تبلیغات، قیمت بیشتر در اختیار ماست. مشابه حالت قبل در اینجا چهار نوع استراتژی برای ورود به بازار داریم:

market intery matrix

حالت 1- تبلیغات پایین و قیمت پایین. به این مرحله نفوذ آهسته (چراغ خاموش) گویند. نمونه بارز این حالت نفوذ تدریجی محصول متعارف با قیمت متعارف در بازار می باشد. وقتی در بازاری هستید که همه قوی هستند و شما پول زیادی برای تبلیغ ندارید و از طرفی اگر هم بخواهید قوی ظاهر شوید ممکن است شما را له کنند، استفاده از این استراتژی بهترین است.

حالت 2- در این حالت تبلیغات بالا و قیمت پایین است. به این حالت نفوذ سریع گویند. این روش بیشتر در کالاهای مصرفی و کم ریسک جواب میدهد. در این استراتژی هرچه میتوانید سهم قفسه محصول (SPM) را بیشتر کنید. کالاهای سوپرمارکتی، اینترنت و ... نمونه هایی از این کالاها هستند.

حالت 3- تبلیغات ضعیف و قیمت بالا می باشد. به این روش شیره کشی آهسته گویند. در این حالت محصول به افراد و یا بازار خاص ارائه می شود. کالاهای فنی، شرکتهای B2B، کالاهای لوکس، برندهای لوکس و ... در این گروه قرار می گیرند.

حالت 4- تبلیغات بالا و قیمت بالا. به این رش شیره کشی بالا گویند. در کالاهای تکنولوژیک باید این کار را انجام داد زیرا اگر اینکار را نکنند به زودی بازار راا به رقیب میدهند. برای همین شرکت باید تمام تلاش خود را بکند تا محصول را به مشتری بفروشد وگرنه بازار را به رقیب میدهد. این استراتژی برای پوشاک مد، کالاهای تکنولوژیک (اپل و سامسونگ) و خودروی لوکس خیلی خوب می باشد. (بعبارتی برای کالاهای خاصی که دوره عمر کوتاهی دارند).

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی