ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نقاط تماس برند و مشتری (Touch Point):

برندها با Touch Point به مشتریان خود وصل می شوند. هر برند باید هفت نقطه تماس داشته باشد که 4 نقطه اولیه و 3 نقطه ثانویه است؛

- اولین چیز Brand Product می باشد. مثلا چرا سونی یخچال نمی سازد یا چرا بنز فقط ماشین می سازد.

- دومین چیز Brand Promise می باشد. در واقع ورد باور برند می باشد. مثلا سونی می گوید ما به آدمها رویا پرداز کمک می کنیم که رویا پردازی کنند. بعبارتی همان وعده برند می باشد. یعنی وعده ایی که به کارمندان میدهیم که ما به مشتریان چه میدهیم.

- سومین چیز Brand Performance می باشد. این ویژگی رفتار در عمل و امور اجرایی(واقعی) برند را نشان میدهد.

- مورد بعدی Brand Perception می باشد که معرف تصویر مردم از برند می باشد. مثلا بنز یعنی پرستیژ، فراری یعنی سرعت!

- مورد بعدی Brand Place می باشد. در واقع محل و مکانی می باشد که برند را در آنجا عرضه می کنیم. مثلا فروشگاه Zara اگر بجای جردن در شوش باشد.

- بعدی Brand People می باشد. مردمان برند فردی را که نشاندهنده و معرف برند می باشد نشان میدهد. مردمان برند یا ارگانیک هستند که در واقع بنیانگذار برند هستند مثل بیل گیتس برای مایکروسافت و یا استیو جابز برای اپل و یا غیر ارگانیک هستند که در واقع شخصیتهایی هستند که از آنها جهت معرفی و افزایش محبوبیت برند استفاده میکنیم مثلا دیوید بکهام برای برند H&M.

- بعدی Brand Prestige می باشد. در واقع اشاره به این واقعیت دارد که هر برندی خواه نا خواه پرستیژی دارد.

 

 

 


  • ۹۴/۰۶/۱۳
  • سیدجواد گل چهره

touch point

برند

مشتری

نقطه تماس برند و مشتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی