نکته مهم در مورد تخفیف:
همیشه تخفیف(Promotion) مطلوب نیست زیرا در صورت صحیح و اصولی نبودن در بلند مدت باعث افت حاشیه سود می شود.
قیمت در حالت 1: P1 قیمت در حالت 2: P2 تغییرات قیمت : P∆
فروش در حالت1: Q1 فروش در حالت2 : Q2 تغییرات فروش: Q∆
P₁+P₂ |
= |
Q∆ |
Q₁+Q₂ |
P∆ |
اگر معادله منفی باشد یعنی تخفیف خوب بوده ، اگر مثبت باشد یعنی نباید تخفیف بدهیم و اگر صفر باشد یعنی تخفیف کار بیهوده ای است.
توجه شود همیشه سهم بازار را باید بر اساس Quantity یا مقدار باید در نظر گرفت و لحاظ کردن آن بر اساس Price یا قیمت اشتباه می باشد.