ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چرخه بازاریابی

چرخه مارکتینگ و انواع بازار :

Marketing Cycle

اولین مرحله شناخت بازار - بازار شناسی - می باشد. باید بدانیم که چه کسانی در بازار هستند و چه پارامترهایی مهم است.تحقیقات بازاریابی پروژه نیست بلکه پروسه می باشد.

کسی مشتری است که 3 قانون در موردش جاری باشد:

Customer Triangle Lawe


1-     علاقه (Interest) داشته باشد.

2-     باید قدرت خرید داشته باشد.

3-     یکسری قوانین و مقررات نباید مانع از دسترسی وی به کالای مورد نظر شود.

شرط لازم برای بازار بالقوه ، وجود تمایل(interest) به محصول است. قسمتی از بازار بالقوه به خاطر محدودیت هایی قابل دسترس نیست و از قسمت اصلی حذف می شود. به قسمت باقیمانده "بازار در دسترس" گویند. از کل بازار در دسترس ، مقداری بخاطر محدودیت هایی مثل قوانین حذف می شوند که در اینصورت به مقدار باقیمانده "بازار در دسترس واجد شرایط" گویند. از این بازار، مقداری را که می خواهیم به آنها محصولمان را بفروشیم، " بازار هدف " گویند. بازار هدف را ممکن است با عده ای شریک باشیم ولی بازار بالقوه را با خیلی ها مشارکت داریم. قسمتی از بازار هدف که محصولمان را می خرد" بازار رسوخ کرده" می گویند. توجه شود که ما به اندازه بازار هدف تبلیغ می کنیم و به اندازه بازار رسوخ سهم کسب می کنیم.(بازار هدف : آن بخش از بازار است که در آن سهیم باشیم)

                                                           Market Layers                                   


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی