Customer Motivation Compass
خرید کردن یک کار رفتاری و انگیزشی می باشد. بر این اساس خدمات و محصولات شرکتها هم مطابق همین است، یعنی یک محصول و برند باید بتواند انگیزه ایجاد کند. هرچه برندها انگیزههای درست تری به مشتریان بدهند میتوانند جایگاه بهتری نزد مشتریان پیدا کنند.
دو محور رفتاری و انگیزشی داریم: ابعاد اجتماعی(محور افقی) و ابعاد شخصی(محور عمودی). از تداخل این ابعاد چهار جهت دیگر خلق می شود؛
شور و هیجان مثل برند Red Bull. لذت بردن مثل برند Coca Cola. دورهم بودن مثل رستوران(مثلا نایب). تعلق خاطر داشتن مثل Facebook/Club. امنیت مثل بیمه و خدمات درمانی. ترس مثل نیروهای امنیتی/پلیس. پرستیژ مثل تمام برندهای لوکس. قدرت طلبی مثل بازار بورس.
جایگاه ارزشی(Unique Value Proposition - UVP)؛ اشاره به جایگاه برند در صنعت خود دارد.
ویژگی خاص فروش(Unique Sales Proposition - USP)؛ اشاره به ویژگی و مزیت خاص جنس و محصول دارد.