ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

ایرانیان مارکتینگ

این وبلاگ اطلاعاتی دربارۀ مارکتینگ به شما می دهد

بایگانی
  • ۰
  • ۰

Customer Motivation Compass

خرید کردن یک کار رفتاری و انگیزشی می باشد. بر این اساس خدمات و محصولات شرکتها هم مطابق همین است، یعنی یک محصول و برند باید بتواند انگیزه ایجاد کند. هرچه برندها انگیزههای درست تری به مشتریان بدهند میتوانند جایگاه بهتری نزد مشتریان پیدا کنند.

دو محور رفتاری و انگیزشی داریم: ابعاد اجتماعی(محور افقی) و ابعاد شخصی(محور عمودی). از تداخل این ابعاد چهار جهت دیگر خلق می شود؛

Customer Motivation Compass


شور و هیجان مثل برند Red Bull. لذت بردن مثل برند Coca Cola. دورهم بودن مثل رستوران(مثلا نایب). تعلق خاطر داشتن مثل Facebook/Club. امنیت مثل بیمه و خدمات درمانی. ترس مثل نیروهای امنیتی/پلیس. پرستیژ مثل تمام برندهای لوکس. قدرت طلبی مثل بازار بورس.

جایگاه ارزشی(Unique Value Proposition - UVP)؛ اشاره به جایگاه برند در صنعت خود دارد.

ویژگی خاص فروش(Unique Sales Proposition - USP)؛ اشاره به ویژگی و مزیت خاص جنس و محصول دارد.

  • ۹۴/۰۶/۱۳
  • سیدجواد گل چهره

motivation compass

انگیزه خرید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی