تعاریف:
زمان درگیری زمانی است که برای خرید یک کالا صرف تصمیم گیری و خرید آن می شود. این زمان برای کالاهای بزرگ ، گران و لوکس بیشتر و برای کالاهای چیپ کمتر است.
در بازاریابی Brand Switch (از یک برند به برند دیگر بردن) پردرگیرانه ترین کار بازاریاب می باشد. ولی اگر بخواهیم در همان برند به سطح بالاتری ارتقاء دهیم جزء کم درگیرانه ترین(ساده ترین) کار می باشد.
Point of sales دقیقا در سیستم فروش تعریف شده است. مثلا فروشگاه فلان، دکه فلان و ... اما point of Purchase یعنی هیچ جای خاصی الزاما به عنوان نقطه فروش تعریف نشده بلکه به عنوان نقطه خرید می باشد که در هر جا می تواند اتفاق بیفتد.
سطوح مختلف علاقه مندی مشتری:
هر وقت رابطه با مشتری شکل بگیرد به آن Forming گویند.به مشتری که در مرحله Forming دارای سطح علاقه مندی و میزان خرید کم دارد Brand Buyer گویند.
به مرحله بعد Storming گویند. بعضی نارضایتی هایی به علل مختلف بوجود خواهد آمد که یکسری از مشتری ها را ریزش می دهد. به مشتری هایی که در این مرحله می مانند ، Brand Lover گویند.
مرحله بعد Norming می باشد. در این مرحله مشتری کاملا برند را می شناسد. به مشتری این مرحله Brand Advocate گویند.
مرحله بعد Performing می باشد. در این مرحله مشتری نقش مبلغ را ایفا می کند و به او Brand Ambassador گویند.